24 Julai 2011

Dua pelajar cedera disengat tebuan

IPOH: Dua pelajar Sekolah Menengah Tunku Abdul Rahman, Ipoh, cedera akibat disengat tebuan ketika mereka dalam perjalanan pulang dari Gunung Korbu, dekat Kuala Kangsar, kira-kira 60 kilometer dari sini, semalam.

Pegawai Kanan Bomba Kuala Kangsar, Ismail Darus, berkata Mohd Adlin Aiman Razali dan Mohd Harith Zainuddin, kedua-dua berusia 14 tahun, mengalami bengkak di seluruh badan akibat kejadian dan mereka sedang dirawat di Hospital Kuala Kangsar.
"Mereka masih dirawat di hospital dan keadaan mereka stabil," katanya ketika dihubungi hari ini.
Beliau berkata, dalam kejadian jam 7 petang itu, mereka berdua bersama 23 pelajar dari sekolah itu sedang menuruni gunung tersebut untuk pulang ke asrama sekolah di sini.

Katanya, laporan kejadian diterima pada 7.25 petang dan lebih 40 petugas dari Jabatan Bomba, Jabatan Pertahanan Awam (JPAM), polis dan RELA, dengan bantuan orang ramai bergegas ke tempat kejadian untuk menghulur bantuan.

Ismail berkata, kedua-dua pelajar yang cedera itu kemudian dibawa ke hospital dengan menaiki pacuan empat roda dan kumpulan pelajar itu didapati mendaki gunung berkenaan dua hari LALU tanpa memaklumkan kepada pihak polis atau bomba.
- BERNAMA

0 Comments:

Post a Comment