27 Julai 2011

Bacaan Santai: Jeritan dari bilik mayat

JOHANNESBURG, Afrika Selatan - Seorang lelaki mendapati dirinya berada di dalam peti sejuk sebuah rumah mayat apabila tersedar hampir sehari selepas keluarganya menyangka dia sudah meninggal dunia, kata seorang pegawai kesihatan.
Jurucakap jabatan kesihatan, Sizwe Kupelo kelmarin berkata, lelaki berkenaan tersedar pada tengah hari Ahad lepas, 21 jam selepas dia dibawa ke rumah mayat berkenaan selepas keluarganya menyangka dia sudah mati akibat serangan asma.
"Kakitangan kami memeriksa tubuh lelaki itu dan mendapati dia tiada nadi atau degupan jantung," kata pemilik rumah mayat itu, Ayanda Maqolo.
Namun, hampir sehari selepas pekerja rumah pengebumian itu memasukkan lelaki itu ke dalam peti sejuk mayat dan menguncinya, mereka terdengar seseorang menjerit meminta tolong.
Magolo yang ketakutan, bertindak menelefon polis. Mereka kemudian membuka peti sejuk mayat itu dan mendapati lelaki tersebut masih hidup.
"Lelaki itu kelihatan pucat dan bertanya bagaimana dia boleh berada di situ. Dia dihantar ke hospital untuk pemeriksaan sebelum dibenarkan pulang," kata Magolo.
- AP

0 Comments:

Post a Comment