17 Oktober 2010







Originally posted by Maideen.
Salam,

Melakukan hubungan sex dengan unta, lembu atau kambing bukanlah perkara yang tidak pernah berlaku didalam Islam... :no:

Pokok pangkalnya kita haruslah tahu apa kah hukumnya melakukan hubungan sex dengan unta, lembu atau kambing ini.. :ah:

Apa apa pun dudah tentulah ianya lebih baik dari melakukan perbuatan terkutuk ia itu beronani..ini kerana majoriti imam mazhab mengharamkan perbuatan beronani... :ah:

Mungkin ramai yang tidak tahu tentang fatwa seorang ulamak terkenal bahawa, apabila seekor binatang disetubuhi, maka daging binatang itu menjadi haram dimakan dan binatang itu hendaklah dibawa keluar dari kampung itu dan di jual! :ah:

Di Iran, adalah menjadi undang undang apabila seorang lelaki melakukan hubungan sex dengan binatang sehingga sampai ke kemuncak syahwat (yakni memancutkan air mani), beliau wajib mengambil wuduk!

Di Lebanon, hanya orang lelaki sahaja yang dibenarkan melakukan hubungan sex dengan binatang dan binatang itu pula mustilah binatang betina. Melakukan hubungan sex dengan binatang jantan adalah dianggap dosa besar dan akan di kenakan hukuman mati.

Oleh kerana fatwa fatwa ulama ini Maideen berharap Jabatan Ugama Islam Kelantan atau Mufti Kelantan sundri akan turun padang dan memastikan bahawa kambing yang menjadi mangsa pemuda itu tidak disembelih dan dimakan dagingnya dan segera membawa kambing itu keluar dari Bacok untuk di jual... :ah:

Mungkin selepas itu Mufti Kelantan boleh lah mengeluarkan fatwa tentang hukum menggunakan alat ransangan sex bila melakukan sex dengan kambing pula.... :bgrin:

Di Oman jika seseorang lelaki itu mengadakan hubungan sex dengan unta, lembu atau kambing, undang undang memperuntukan bahawa susu haiwan itu tidak lagi halal untuk diminum. Undang undang Oman memerlukan haiwan itu dibunuh serta merta dan bangkainya dibakar. Lelaki yang meliwat haiwan tadi mustilah membayar pampasan pada harga pasaran haiwan itu, kepada tuannya. Mungkin ini adalah kerana Islam memandang keji, perbuatan liwat... :ah:

Jika kambing itu disetubuhi (yakni di tala dilubang yang disediakan untuk ditala), hukuman ialah daging kambing itu haram dimakan dan kambing itu haruslah dibawa keluar dari daerah itu dan dijual.
Tetapi....jika kambing itu di liwat (yakni ditala dilubang yang disediakan untuk binatang itu membuang air besar), binatang itu harus di bunuh dan dibakar dan lelaki yang menala kambing itu harus membayar pampasan kepada tuan kambing itu. (Ulamak agaknya masih membincangkan hukumnya jika kambing itu adalah kepunyaan peliwat itu sundri).

sumber ( http://mforum.cari.com.my/)

0 Comments:

Post a Comment