11 Januari 2011

Rakyat Kelantan sudah lama merana

Rakyat kelantan sudah lama merana, Dalam aspek pembangunan duniawi mereka ketinggalan jauh di belakang, di kelantan tiada bangunan yang tinggi melangit dan tiada juga lebuh raya tiga laluan sehala, Tiada pusat Karaoke dan kelab malam, tiada juga SPORT TOTO dan judi lumba kuda. Yang mereka ada hanya sebuah Parti yang membela agama dan seorang Tok Guru Idola yang sudah tua. Rakyat kelantan tidak mewah dengan harta dan  wang yang berjuta-juta, yang mereka ada hanya iman dan takwa kepada Allah SWT   

Ketahuilah rakyat-rakyat di luar sana.. Sesungguhnya cukup tersiksa hidup di negeri Kelantan ini, Kerana negeri ini hanyalah sebuah negeri yang "Baldatun Tayyibatun Warabbun Ghafur" . Pemimpinnya hanyalah seorang ulama zuhud, kurus kering badanya kerana tidak cukup makan,  hidupnya tidak terurus kerana sibuk dengan solat ,ibadat dan dakwah kepada Allah SWT....sambung sendiri

Anak cucu boleh merana – PM


Najib Tun Razak menyampaikan amanat tahun baru kepada penjawat awam Jabatan Perdana Menteri di Dataran Perdana, Putrajaya, semalam.


PUTRAJAYA 10 Jan. – Datuk Seri Najib Tun Razak menyifatkan janji pakatan pembangkang untuk melaksanakan ‘Pelan 100 Hari’ jika dapat memerintah negara sebagai amat populis dan tidak berpaksi di bumi nyata.
Perdana Menteri menegaskan, terdapat keanehan serta amat menghairankan apabila pembangkang membentangkan segala janji yang populis tanpa membentangkan sebutir maklumat pun mengenai punca sumber kewangannya untuk pembangunan rakyat.
[ baca sepenuhnya]

0 Comments:

Post a Comment