12 April 2010

Terlalu banyak yang menarik di dalamnya


TERLALU BANYAK YANG MENARIK DI DALAM BUKU INI ANTARANYA:

BAB 16
Bolehkah seseorang itu bercinta


      Dalam satu ceramah agama di radio, salah seorang panel forum berkenaan menyebut bahawa "cinta adalah sesuatu yang suci, cinta juga adalah sesuatu yang agung". Beliau yang juga bekas pensyarah Universiti tempatan dan kini ahli politik mengatakan bahawa kita bercinta kerana hendak mencari titik persamaan, kita tidak mahu seorang itu berkata, aku suka singkong, kau suka keju. Maksudnya seorang itu suka masakan kampung dan seorang lagi suka masakan barat .
      Daripada apa yang diungkapkan oleh penceramah berkenaan , dapat dibuat kesimpulan bahawa kita digalakkan bercinta untuk mencari titik persamaan. Cakap-cakap beliau itu akan dipegang oleh sesiapa sahaja, kerana beliau bukan calang-calang orang, malah beliau berkelulusan PhD dalam bidang agama. Walau bagaimanapun , dahulunya beliau pernah mengeluarkan suatu kenyataan kontroversi: " Ibu tunggal yang kesempitan harus melacur jika darurat". mungkin orang-orang jahil dalam agama akan menerima pendapatnya.
       Apabila bercakap dalam bab cinta, tergambar pasangan lelaki dan perempuan duduk berduaan tidak kira di mana untuk mencari titik persamaan. Persoalannya, adakah Islam membenarkan penganutnya bercinta?. Adakah Rasulullah saw dan para sahabat juga bercinta dahulu demi mencari titik persamaan?

UNTUK MENDAPAT JAWAPAN SILA BELI BUKU TERSEBUT DAN BACALAH SENDIRI. JADIKAN AMALAN WAJIB ANDA SEKALI GAJI SEBUAH BUKU ILMIAH . INSYAALLAH ANDA AKAN BIJAK DAN TIDAK MUDAH NYANYOK.

0 Comments:

Post a Comment