06 Februari 2010


       Bilangan manusia semakin bertambah dari setahun ke setahun adalah bukti jelas tentang kewujudan dan kehebatan Allah SWT. Bilangan manusia di atas muka dunia hari ini lebih kurang 5 bilion orang , bilangan ini tidak pernah berkurangan, malahan ia akan betambah dari sehari ke sehari.
       Bilangan manusia yang seramai ini jika dibilang secara menurun tahunnya, pasti kita akan dapati jumlahnya semakin berkurangan. Jika hari ini 6 Feb 2010 bilangan manusia 5 bilion, maka seratus tahun sebelumnya iaitu sekitar tahun 6 Feb 1910 mungkin bilangan manusia 4 bilion, orang pada tahun 1810 bilangan manusia mungkin 3 bilion, orang pada tahun 1710 bilangan manusia mungkin 2 bilion, orang pada tahun 1610 bilangan manusia mungkin 1 bilion orang sahaja.B ilangan manusia jika terus dibilang secara menurun pasti akan sampai kepada bilangan 2 orang manusia sahaja iaitu Adam dan Hawa. Lihatlah firman Allah SWT dalam surah Al-Hujurat. ayat 13.

 يا أيّها النّاس ءانّا خلقناكم من ذكر وأنثى وجعلناكم شعوبا وقبائل لتعارفوا انّ اكرمكم عند الله اتقاكم  
Ertinya : Wahai manusia sesunggunya Kami telah menciptakan kamu dari seorang lelaki dan seorang perempuan, kemudian Kami jadikan kamu berpuak-puak supaya kamu saling berkenal-kenalan antara kamu, sesungguhnya orang yang paling mulia di antara kamu adalah orang yang paling bertaqwa.

0 Comments:

Post a Comment