28 Februari 2010

Buat-buat tak tahu

Saya selalu mengikuti kuliah agama yang disampaikan oleh para ustaz yang tidak menganut fahaman harakah islamiah, dalam siri kuliah mereka selalunya mereka ini menjadi semacam orang bodoh dan terkapai-kapai dalam mencari hujah dan jawapan yang bernas terhadap sesuatu masalah yang sedang menimpa umat islam. Mereka tidak berani menyebut hukum yang tepat dan kata putus yang bernas terhadap sesuatu perkara yang sedang berlaku dalam masyarakat islam hari ini, mereka seolah-olah tidak dapat mencari punca sebenar terhadap segala masalah yang berlaku, contoh yang paling mudah ialah masalah perzinaan dan buang anak. Dalam masalah semudah inipun mereka tak sanggup mengatakan punca sebenarnya adalah berkaitan dengan tindak tanduk para pemerintah yang mengabaikan pelaksanaan syariat islam yang sempurna dalam negara, yang mereka berani sebut hanyalah :"Itu semua berpunca dari didikan ibu bapa di rumah". itulah jawapan yang paling bernas dari para ustaz yang berfahaman sekular.

Masalah keruntuhan sistem keluarga punca gejala bunuh bayi - Shahrizat





Utusan Malaysia 28-2-2010
KUALA LUMPUR 27 Feb. - Masalah rumah tangga dan keluarga dikenal pasti sebagai salah satu faktor penyebab kepada kes pembunuhan serta pembuangan bayi yang semakin berleluasa di negara ini.
Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat, Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil menyifatkan kes-kes bunuh dan buang bayi tersebut bukan disebabkan oleh kelemahan undang-undang tetapi kegoyahan institusi kekeluargaan.

0 Comments:

Post a Comment