28 Jun 2015

Allahu Akbar ...Hebatnya iman mereka

Kisah Menantang Maut Warga Gaza Untuk Solat di Masjid Al Aqsha..EM
Larangan menunaikan ibadah solat Jum’at di Masjid Al Aqsha bagi warga Palestin di Jalur Gaza yang diumumkan penjajah Zionis Israel pada Rabu (24/06) tidak menyurutkan warga Gaza untuk tetap dapat menunaikan solat Jum’at di Masjid yang menjadi kiblat utama umat Islam.

Seperti disiar koresponden berita Antolia di Jalur Gaza menyatakan bahwa puluhan warga Palestin nekad menantang maut menaiki tembok pemisah Gaza- Israel di wilayah Desa Arrum di tenggara Gaza untuk dapat menunaikan ibadah solat Jum’at di Masjid Al Aqsha.

Tidak hanya sampai disana, menurut keterangan yang diperoleh koresponden Antolia menjelaskan bahawa mereka yang mahu menyeberang harus terlebih dahulu membayar biasa sewa tangga sebesar 30 shekel atau sebesar 7,9 dolar AS.

Perlu diketahui bahwa untuk dapat sampai di Al Aqsha warga Gaza harus mempertaruhkan nyawa mereka kerana perintah tembak ditempat yang dikeluarkan oleh militer Zionis Israel terhadap setiap warga yang mencoba melewati tembok pembatas.

Larangan solat di Masjid Al Aqsha bermula daripada serangan roket yang diluncurkan pejuang Palestin di Jalur Gaza pada Selasa (23/06) malam waktu setempat.

Hingga hari ini tidak ada pihak yang mengaku bertanggung jawab atas peluncuran tersebut.

0 Comments:

Post a Comment