05 Februari 2016

Wakil Presiden Uni Emirat Arab, Mohammed bin Rashid Al Maktoum, meminta universiti-universiti di negaranya untuk mencalonkan 6 orang anak bangsa terbaik yang akan dipilih nantinya menjadi seorang menteri.

Pernyataan ini dikatakan Mohammed bin Rashid Al Maktoum dalam akaun Twitter resmi miliknya, yang disiarkan pada hari Rabu (03/02) .

Dalam kriteriannya, Mohammed bin Rashid Al Maktoum meminta 3 orang wanita dan 3 orang laki-laki terbaik putera-puteri bangsa yang telah lulus dalam tempoh waktu 2 tahun terakhir, ataupun mereka yang saat ini masih menempuh tingkah akhir di universiti.


“Saya ingin memilih seorang pemuda atau wanita muda di bawah usia 25 untuk mewakili masalah pemuda dan aspirasi mereka, saya ingin seorang menteri pemuda bersama dalam pemerintahan UEA,” tulis Mohammed bin Rashid Al Maktoum dalam kicauannya.

Mohammed bin Rashid Al Maktoum melanjutkan, “Ditangan pemuda harapan dan masa depan bangsa ini akan dibebankan. Jatuh dan majunya bangsa ini ada di bahu-bahu mereka.”

“Setengah populasi di masyarakat Arab adalah para pemuda di bawah usia 25, dan menjadi sangat masuk akal kami memilki perhatian khusus kepada mereka,” tulis Mohammed bin Rashid Al Maktoum melanjutkan.

Menurut Mohammed bin Rashid Al Maktoum, pemuda adalah rahsia kekuatan serta kecepatan suatu bangsa, dan merupakan harta karun sebuah negara. (EM)

0 Comments:

Post a Comment