18 Februari 2016

Usama Bin Ladin Masih Hidup ?

Pemimpin Al Qaeda, Osama bin Laden ternyata masih hidup dan tinggal aman di kepulauan Bahama.

Laman topinfopost.com melaporkan Rabu (17/2/2016), hal itu diungkap Edward Snowden, pembocor dokumen rahsia Badan Keamanan Nasional AS. Dalam wawancaranya dengan Moskow Time, Snowden yang kini tinggal di Moskow itu mengatakan bahawa Osama bin Laden tidak hanya masih hidup tetapi tinggal aman di Bahama.

”Saya punya setumpuk dokumen yang menunjukkan Osama bin Laden masih dibiayai CIA,” kata Snowden. ”Dia masih menerima tunjangan US$100 ribu lebih setiap bulan, yang ditransfer melalui sejumlah organisasi dan
perusahaan bisnes lainnya, langsung ke akaun banknya di Nassau. Saya tidak pasti dia tinggal di mana, tapi pada 2013, dia hidup di tempat terpencil bersama lima isteri dan anak-anaknya,” kata Edward Snowden.

Edward Snowden, pembocor dokumen NSA itu juga mengungkapkan bahawa Pusat Intelijen AS, CIA merekayasa kematian Osama bin Laden. Sedangkan kejadian sebenarnya pemimpin Al Qaeda itu dikirim ke Bahama bersama keluarganya. ”Sejak dunia percaya Osama telah mati, tidak seorang pun yang mengutik-utik kes ini lagi. Tanpa cambang dan jaket militer, tidak seorang pun mengenalinya,” tutur Snowden.

Menurut Edward Snowden, dokumen yang membuktikan bahwa Osama masih hidup, akan ditulis dalam buku barunya yang bakal terbit September nanti.(Copy)

0 Comments:

Post a Comment